AGF-fansene gør det igen: Indsamling til gave til El Cambio overgår alle forventninger
AGF-fan, Per Hvid Jensen, satte fredag i samarbejde med KSDH.dk en indsamling i gang til en gave fra fansene til det ugandiske akademi, El Cambio, som AGF har indgået en 15-årig samarbejdsaftale med. Få dage senere er indsamlingen lukket, og den har overgået alle forventninger.
Per Hvid Jensen drager til sommer afsted på ferie til Uganda, hvor El Cambio med danske Thomas Thor i spidsen aflægges et besøg.
I den forbindelse ønskede Per at medbringe en gave fra AGF-tilhængerne, og efter en samtale med Thomas i Østafrika, hvor idéer blev drøftet, endte det ud i, at akademiet særligt kunne bruge et nyt midlertidigt AGF-køkken, mens nye bygninger og faciliteter er under opbygning.
Fredag blev en indsamling derfor lanceret i samarbejde med KSDH.dk, og allerede mandag var målet på 5000 kroner overgået.
I alt blev der nemlig indsamlet hele 6.219,24 kroner, som går til køkkenet i Uganda, hvor Thomas Thor og de mange akademispillere vil pynte det med KSDH- og AGF-symboler, så man ikke er i tvivl om, hvem der har skænket gaven.
– Det er sgu for vildt – de er seje de GF-fans, siger Per Hvid Jensen, som sammen med hustruen vil besøge akademiet til sommer.
Hvis du vil høre mere om akademiet og samarbejdsaftalen med AGF, kan du høre podcasten, Lyden AGF, hvor grundlæggeren gør os klogere på projektet.
Flere AGF Nyheder
-
CV om AGF’s transfervindue: – Kvaliteten af truppen er vigtigere end antallet af spillere -
Niels Frederiksen om CL-lodtrækning: – AGF er en af de hårdeste modstandere, vi kunne møde -
Poulsen om CL-lodtrækning: – Det er inden for mulighederne at gå videre -
AGF trækker Lech Poznan i Champions League-kvalifikationen -
Sommerens transfervindue forlænges -
Hvem kan AGF trække i Champions League-lodtrækningen? -
Patrick Mortensen hædres som æresmedlem af AGF Fanclub Aarhus -
Jens Jønsson træner med på Fredensvang -
AGF forlænger med Mads Hedenstad -
AGF på Folkemødet: Kan De Hviie ende med at sakke bagud?