Skip to main content



Foto: KSDH.dk

Gift Links: – Jeg er stolt af drengene


| Jonas Roulund |

Gift Links var klar til fest, da KSDH.dk og den øvrige presse talte med sydafrikaneren efter gårsdagens 6-2 sejr over Viborg FF.

En vild og vidunderlig sæson er slut.

AGF rundede det hele af ved at besejre Viborg FF med hele 6-2, og i forbindelse med kampen var der forberedt et stort show – først en lang fanmarch fra midtbyen til Vejlby, så besøg fra Kong Frederik den 10. i omklædningsrummet – og så var På Slaget 12 og Thomas Helmig klar med underholdning lige før kampstart.

Thomas Helmig.
Foto: Kronborgfotos

Selve kampen blev lidt af et målorgie, og Gift Links glæder sig over, at man kunne runde sæsonen godt af:

– Atmosfæren var fantastisk. Det var helt vildt. Vi vidste lidt om, hvad der skulle ske i dag, og vi ville ikke skuffe fansene her til sæsonens sidste kamp, for vi vidste, at I ville komme i massivt antal, så jeg er bare glad for, at vi gik ud og leverede en god præstation. Jeg er stolt af drengene, siger Links.

Gift Links og James Bogere fejrer mesterskabet 2026.
Foto: Hjørringgaard Photos

Han og resten af holdkammeraterne var ikke forberedte på, at Kong Frederik ville vise sig i omklædningsrummet inden kampen, og det var en stor oplevelse af møde Danmarks royale overhoved:

– Jeg fik lidt gåsehud, da han kom ind, for vi forventede det ikke. Så det var fedt, og jeg er glad for at have mødt ham.

Kong Frederik den 10. på Ceres Park Vejlby i 2026.
Foto: Kronborgfotos

I dag venter en sidste officiel hyldest af mesterholdet, når de kører i åben bus fra John Stampes Plads til Aarhus Rådhus, hvor de vil blive hyldet på balkonen i eftermiddag.

Læs også: Busruten for de danske mestre inden rådhusfejringen

Herefter venter en sommerferie for spillere og stab, inden forberedelserne frem mod næste sæson tager fart.

Kurv0
Der er ingen produkter i kurven!
Fortsæt med at handle