Emmery er udtaget til U21-landsholdet for første gang
Frederik Emmery skal for første gang med Lars Knudsens U21-landshold, der møder Wales den 31. marts i EM-kvalifikationen.
19-årige Frederik Emmery, er ik’ et bageri, det’ ham fra De Hviie… og nu også Røde!
Kantspilleren er nemlig udtaget til U21-landsholdet for første gang, og landstræner, Lars Knudsen, sætter i den forbindelse lidt ord på den mulige debutant:
– Frederik er en spiller med et rigtig fint potentiale. En kantspiller som kan spille fra en bred position, og dem har vi faktisk ikke så mange af i dansk fodbold. Så for os har det været positivt, at han især efter nytår virkelig har forvaltet de minutter godt, han har fået i AGF. Godt nok har han kun fået to starter, men alligevel har han i de andre minutter gjort en positiv forskel offensivt, fortæller Lars Knudsen til Bold.dk.
Emmery startede inde for AGF i 1. runde og i 21. spillerunde. I alt er det blevet til 349 minutters Superligafodbold og 95 minutters pokalfodbold i indeværende sæson. Det har kastet to mål og to assists af sig.
Han har tidligere optrådt to gange for Danmarks U19-landshold, og på U21-landsholdet genforenes han med den tidligere AGF’er, Adam Daghim, som også er udtaget.
Danmark møder Wales den 31. marts i EM-kvalifikationen. Landsholdet indtager 3. pladsen i kvalifikationsgruppe I efter fire runder, men har lige så mange point – 7 – som Belgien og Østrig på anden- og førstepladsen. Hviderusland er femmer, mens Wales indtager gruppens sidsteplads med tre point for fire kampe. EM-turneringen afholdes i Albanien og Serbien i 2027.

Irak nyder godt af Yakob, og Danmark nyder godt af ungdommen
Der er også en række andre AGF’ere, som skal afsted på landsholdstjeneste, når den kommende weekend er passeret.
Kevin Yakob er udtaget til Iraks vigtige VM-kvalifikationskamp den 1. april mod en endnu ukendt modstander. Her skal det afgøres, om Yakobs hjemland lykkes med at kvalificere sig til sommerens VM-slutrunde i USA.
På ungdomsniveau har AGF også flere folk repræsenteret.
De tidligere AGF’ere, Frej Elkjær og Gustav Schjøtt, skal med U19-landsholdet, men der er desværre ingen nuværende spillere fra Fredensvang, som er med i truppen i denne omgang. Til gengæld er U18-landsholdet pyntet fint med Adam Fuglsang, Otto Lyhne og Zander Grantzau, som er med i Morten Mølkjærs trup, der møder Liechtenstein, Andorra og Rumænien i deres jagt på en plads ved EM.
Læs også: Zander Grantzau: En dynamisk back, der vil fremad

Også det danske U17-landshold er velbesøgt af aarhusianere. Her er Daniel Kannerup, William Laugesen og William Svendgaard med. De skal være med til at spille EM-kvalifikationskampe mod Tjekkiet, Kasakhstan og Østrig på dansk grund.
Flere AGF Nyheder
-
Jakob Poulsen før Viborg: – Man skal kunne genkende vores udtryk -
AGF’s returkamp mod Lech Poznan er fastsat -
Video: Den sidste søjle sættes på AGF’s kommende hjemmebane -
Billet-frustration: Tilgodeser AGF de loyale fans i høj nok grad? -
Mads og Marc Rieper satte deres aftryk i AGF: – Der er intet, der slår at løbe ind på Aarhus Stadion -
AGF satte gryden i kog til årets showkamp -
Blog: Hvem skal lede mesterholdet? -
Blog: Hvad er det vigtigste for AGF i det her transfervindue? -
Showkamp i Ebeltoft: Hele Djursland samles, når AGF kommer på besøg -
Mini-doku følger AGF-fansenes mestersæson: One Day Maybe…