AGF straffes med stor bøde og tilskuerstraf
Fodboldens Disciplinærinstans har i dag afsagt dom efter de voldsomme scener på AGF’s stemningsafsnit ved opgøret mod Brøndby IF den 21. oktober.
AGF havde taget sorgerne på forskud ved at suspendere billetsalget til stemningsafsnittet til søndagens opgør mod Lyngby BK, og i dag faldt dommen så fra Fodboldens Disciplinærinstans.
AGF straffes med lukket stemningsafsnit og bøde efter hændelserne på stemningstribunen under opgøret mod Brøndby IF den 21. oktober.
Her blev der i pausen affyret massevis af pyroteknik, og røgudviklingen påvirkede også igangsætningen af 2. halvleg, som måtte udsættes.
– Dommeren har indberettet, at der i slutningen af pausen op til anden halvleg blev antændt pyroteknik, herunder 6-8 stk. fyrværkeri, som medførte, at anden halvleg blev udsat med 5 minutter og 45 sekunder. Dommeren har endvidere indberettet, at der i kampens 46. og 47. minut blev antændt 2 stk. pyroteknik, står der i kendelsen.
AGF har som følge heraf fået tildelt en bøde på 200.000 kroner, mens klubben fradømmes retten til at at spille næste hjemmekamp i 3F Superligaen med tilskuere på stemningsafsnittet.

Dermed bliver kampen mod Lyngby BK uden samme store opbakning, som De Hviie ellers har kunnet opleve gennem sæsonen.
Flere AGF Nyheder
-
CV om AGF’s transfervindue: – Kvaliteten af truppen er vigtigere end antallet af spillere -
Niels Frederiksen om CL-lodtrækning: – AGF er en af de hårdeste modstandere, vi kunne møde -
Poulsen om CL-lodtrækning: – Det er inden for mulighederne at gå videre -
AGF trækker Lech Poznan i Champions League-kvalifikationen -
Sommerens transfervindue forlænges -
Hvem kan AGF trække i Champions League-lodtrækningen? -
Patrick Mortensen hædres som æresmedlem af AGF Fanclub Aarhus -
Jens Jønsson træner med på Fredensvang -
AGF forlænger med Mads Hedenstad -
AGF på Folkemødet: Kan De Hviie ende med at sakke bagud?