Skip to main content



Mortensen gav Bogere ordet i rundkredsen inden startfløjt: – Lad os gå ud og vise, at vi er de danske mestre!


| Jonas Roulund |

Patrick Mortensen gav ordet til James Bogere, da holdet var samlet i rundkredsen før sæsonens sidste kamp.

36-årige Patrick Mortensen har som anfører prøvet det hundredevis af gange; At hive fat i holdkammeraterne, tage dem om skuldrene og levere en sidste peptalk lige før kampstart.

Det gjorde han selvfølgelig også, da sæsonen 2025/2026 skulle rundes af på Ceres Park Vejlby søndag aften, men undervejs gav han ordet til 18-årige James Bogere, der sendte spillerne videre ud på grønsværen til det, der endte som et målorgie og en 6-2 sejr over Viborg FF.

– Jeg vil bare sige én ting; Jeg er fucking stolt af jer allesammen. Jeg er stolt af holdet, og jeg elsker jer så meget. Og nu… har James ordet, sagde kaptajnen og pegede over på ugandiske Bogere.

– Gutter, se jer omkring. Fansene er her. Det er helt fantastisk. Vi har drømt om det her i 40 år. Nu har vi vundet det, men vi har stadig den sidste kamp, og den vil vi gerne vinde. Lad os gå ud og vise, at vi er de danske mestre!, siger Bogere i sin holdtale.

Peptalken virkede tilsyneladende, for få sekunder efter startfløjt brød Frederik Emmery igennem og sendte bolden i mål til 1-0. Resten er historie.

Fejringen af mesterholdet fortsætter i dag, hvor guldholdet hyldes med åben bustur gennem byen, ind til Aarhus Rådhus, hvor de vil komme ud på balkonen til klapsalver omkring klokken 17.

 

Kurv0
Der er ingen produkter i kurven!
Fortsæt med at handle