Skip to main content



Foto: Kronborgfotos

Mesterskabspokalen kommer på turné


| Jonas Roulund |

DM-pokalen bliver i den kommende tid sendt på rundtur til nogle af AGF’s samarbejdsklubber og sponsorer, inden den udstilles på ARoS.

Det danske mesterskab er i dén grad blevet fejret, og hyldesten fortsætter.

Hele Aarhus og omegn får nemlig mulighed for at opleve DM-pokalen på nært hold, når den i de kommende to uger bliver sendt rundt til samarbejdsklubber og sponsorer.

Den 6. juni slutter rundturen så, og her udstilles pokalen på kunstmuseet ARoS frem til den nye sæson begynder i juli.

– Det danske mesterskab er ikke kun AGF’s – det er også byens og nu er det også en del af vores fælles historie. Derfor skal alle have mulighed for at opleve trofæet på nærmeste hold. Først i vores samarbejdsklubber og hos vores partnere, hvorefter alle får mulighed for at se pokalen tæt på, når den lander på ARoS den 6. juni, siger Rasmus Nørgaard, kommerciel direktør i AGF i en pressemeddelelse.

Pokalen kan ikke nå rundt til samtlige samarbejdsklubber, så via lodtrækningen har seks klubber fået æren af besøg.

Det drejer sig blandt andre om HOG Hinnerup, Galten FS og Brabrand IF. Derudover besøger pokalen AGF’s største partnere som Andelskassen, Salling Group, Sparekassen Danmark, Bravida og Ceres, hvor den vises frem ved lukkede arrangementer.

– Vi har markeret AGF’s flotte mesterskab ved først at hænge denne sæsons spillertrøje i guldramme. Nu glæder vi os til at kunne give pokalen en værdig plads blandt nogle af vores allervigtigste kunstværker. AGF’s mesterskab kan på mange måder betragtes som et stykke kunst i sig selv; formet af kreativitet, passion, præcision og evnen til at samle mennesker følelsesmæssigt. De følelser fortjener at leve videre hen over sommeren, og derfor udstiller vi mesterskabspokalen blandt de kunstværker, der definerer vores kulturelle liv, siger Rebecca Matthews, der er museumsdirektør på ARoS.

Kurv0
Der er ingen produkter i kurven!
Fortsæt med at handle