Medie: Luka Callø udlejes til Kolding IF
AGF’s unge forsvarsspiller ser ud til at skulle søge spilletid i 1. divisionsklubben Kolding IF i resten af året. Det beretter Tipsbladet.
Uwe Rösler meddelte i begyndelsen af januar, at Luka Callø lige nu er bagerst i forsvarshierarkiet i AGF, og derfor har rygterne siden svirret i forhold til, om man ville forsøge at leje den 18-årige aarhusianer ud.
Det beretter Tipsbladet nu er tilfældet, idet 1. divisionsklubben Kolding IF har fået en lejeaftale på plads for resten af året med Callø.
De Hviie har fortsat tro på, at den unge mand kan slå igennem i Superligaen, hvorfor et permanent skifte har været udelukket, og nu venter en lærerig tid sydpå for koldingenserne, som indtager 7. pladsen i 1. division. Holdet har rækkens bedste defensiv og har blot lukket 12 mål ind i 18 kampe.
Læs også: Luka Callø på rette vej: En duelstærk ledertype

Callø har spillet 30 kampe for AGF’s U19-hold med fire mål til følge, og han var med til at løfte pokalen i foråret, da U19-mandskabet vandt den jyske pokalturnering. Han blev kåret til Årets U19-spiller i AGF i sommeren 2024 og fik også lagt fire år på sin kontrakt tilbage i juli.
Det er blevet til ni optrædener for seniormandskabet, som han debuterede for i foråret 2024. Skødstrup-drengen skiftede til AGF som U11-spiller og kontrakten med De Hviie løber til sommeren 2028.
Nu skal der hentes erfaring i Kolding, så han er klar til at tage kampen op mod de øvrige AGF-forsvarer i 2026.
Flere AGF Nyheder
-
Patrick Mortensen hædres som æresmedlem af AGF Fanclub Aarhus -
Jens Jønsson træner med på Fredensvang -
AGF forlænger med Mads Hedenstad -
AGF på Folkemødet: Kan De Hviie ende med at sakke bagud? -
Sebastian Jørgensen: – Vi har gang i et pissefedt projekt -
AGF lurer på eftertragtet forsvarsprofil -
AGF med i kapløbet om 15-årig midtbanespiller -
Medie: AGF bejler til Andreas Hansen -
Malmö-sportschef om Jørgensen-salg: Konkurrencen var for hård -
AGF henter Sebastian Jørgensen