Sådan træner AGF i Sydspanien: Fra fysisk fokus til taktik og dødbolde
AGF drager i dag på træningslejr i Sydspanien, og Uwe Rösler forklarede inden afgang, hvad holdet kommer til at arbejde med i de kommende uger for at stå knivskarpt til den første Superligakamp i 2025.
De første uger af AGF’s opstartsprogram er overstået, og spillerne er blevet kørt hårdt igennem med løbeture på taget af MoMu og en testkampssejr over OB.
Nu venter en tur til Estepona i Spanien, hvor fokus kommer til at skifte fra fysik til taktik.
– De første dage på træningslejren bliver også med fitness i fokus. Så spillerne kommer nok til at være lidt mærkede til den første træningskampe dernede, fortæller Uwe Rösler.
– Derefter kommer kampformen, de taktiske ting, dødboldene til at fylde mere. Vi kommer til at lave to træningssessioner per dag med mindre intensitet, hvor vi træner nogle specifikke ting, forklarer cheftræneren.
Læs også: Løbeture på taget af Moesgaard Museum: Den hårdeste opstart nogensinde?

Holdet møder FK Pardubice, Philadelphia Union og AIK Stockholm på turen, inden truppen returnerer til Aarhus den 2. februar.
– Programmet på træningslejren skal gøre, at vi bliver skarpe med- og uden bold og har afklarethed i alt, hvad vi gør i kampene, fortæller Rösler.

Når holdet vender tilbage til Aarhus venter en enkelt testkamp mod FCK, inden Superligaens forårsprogram begynder med en udekamp mod Sønderjyske den 16. februar.
Flere AGF Nyheder
-
Ny hjemmebanetrøje lanceret: En hyldest til Vejlby -
Belgisk og skotsk modstand venter i AGF-opstarten -
Lyden AGF: VM venter… og det gør CV også -
AGF lancerer ny hjemmebanetrøje torsdag den 11. juni -
Farzam Abolhosseini om AGF’s transfervindue: – Kan blive svært at lave det helt store salg -
Transferprofil: Arnstad på blokken i Sporting -
De unge på vej: Hvem skal vi holde øje med fra egne rækker? -
Lejeaftale på plads: Rekorddyr fornøjelse for AGF -
AGF lancerer nyt ambassadørkorps for gymnasieelever -
AGF kan opleves til dette års Folkemøde på Bornholm