Medie: Anderson har frikøbsklausul på 15 millioner kroner
AGF risikerer at miste profilen, Mikael Anderson, på et hvilket som helst tidspunkt i kontraktperioden, da islændingen har en frikøbsklausul på 15 millioner kroner i aftalen. Det beretter Tipsbladet.
Mikael Anderson har siden sommeren 2021 tørnet ud for AGF, men sådan bliver det ikke nødvendigvis ved med at være.
Midtbanespilleren har nemlig ifølge Tipsbladet en frikøbsklausul på 15 millioner kroner i sin kontrakt, der gør, at han kan forlade klubben i hele kontraktperioden, hvis det rigtige tilbud falder.
Den islandske landsholdsspiller, der fylder 27 år den 1. juli, kom til AGF fra FC Midtjylland for samme beløb – altså 15 millioner kroner – i sommeren 2021. I januar blev kontrakten forlænget til sommeren 2028.
Han har optrådt 121 gange i den hvide trøje, scoret 18 gange og assisteret 18 gange.
Selvom han altså har god mulighed for at smutte afsted, så ved vi også, at Anderson er godt tilfreds med livet i Aarhus, hvor han bor med sin familie, så et skifte kommer kun på tale, hvis den helt rigtige klub melder sig på banen.
Flere AGF Nyheder
-
CV om AGF’s transfervindue: – Kvaliteten af truppen er vigtigere end antallet af spillere -
Niels Frederiksen om CL-lodtrækning: – AGF er en af de hårdeste modstandere, vi kunne møde -
Poulsen om CL-lodtrækning: – Det er inden for mulighederne at gå videre -
AGF trækker Lech Poznan i Champions League-kvalifikationen -
Sommerens transfervindue forlænges -
Hvem kan AGF trække i Champions League-lodtrækningen? -
Patrick Mortensen hædres som æresmedlem af AGF Fanclub Aarhus -
Jens Jønsson træner med på Fredensvang -
AGF forlænger med Mads Hedenstad -
AGF på Folkemødet: Kan De Hviie ende med at sakke bagud?