Markus Solbakken: – Vi rammer vores niveau
Markus Solbakken fik lavet sit andet mål for AGF, da Silkeborg IF blev besejret 0-2 på JYSK Park, og nordmanden var efterfølgende glad for at se holdet levere varen, efter nedturen mod Sønderjyske.
En landskampspause blev overstået på bagkant af det første nederlag i over 100 dage for De Hviie, og spillerne i AGF har været sultne for at vaske 2-3 miseren på Ceres Park Vejlby til Sønderjyske af sig.
Den mulighed fik de fredag aften – og med en 0-2 sejr må man sige, at de greb den.
Rasmus Carstensen og Markus Solbakken stod for gæsternes mål, og sidstnævnte glæder sig over, at man hurtigt er kommet op på hesten igen.
– Det var selvfølgelig meget vigtigt, at vi vandt mod Silkeborg. Vi var slet ikke tilfredse med præstationen mod Sønderjyske, dér syntes jeg ikke, at vi rammer vores niveau, fortalte Solbakken efter kampen til Bold.dk.
– Vi har snakket meget om, at vi skulle tilbage til vores niveau og vores standarder, og det synes jeg, at vi viser mod Silkeborg, sagde Markus Solbakken.
Det var Solbakkens andet mål i den hvide trøje siden ankomsten til klubben i sommer, og målet kom i den blot fjerde start for AGF’s nummer 7.
Sejren over SIF kastede tre point og en øjeblikkelig førsteplads af sig. FC Midtjylland kan dog generobre førstepladsen, hvis de vinder over Sønderjyske i Haderslev søndag aften.
Flere AGF Nyheder
-
Patrick Mortensen hædres som æresmedlem af AGF Fanclub Aarhus -
Jens Jønsson træner med på Fredensvang -
AGF forlænger med Mads Hedenstad -
AGF på Folkemødet: Kan De Hviie ende med at sakke bagud? -
Sebastian Jørgensen: – Vi har gang i et pissefedt projekt -
AGF lurer på eftertragtet forsvarsprofil -
AGF med i kapløbet om 15-årig midtbanespiller -
Medie: AGF bejler til Andreas Hansen -
Malmö-sportschef om Jørgensen-salg: Konkurrencen var for hård -
AGF henter Sebastian Jørgensen