Skip to main content



Foto: Matti Kronborg

KSDH erfarer: Mikael Anderson i dialog med tre danske klubber


| Jonas Roulund |

Mikael Anderson forlod AGF tilbage i sommeren 2025 til fordel for svenske Djurgården, men nu kan turen allerede gå retur til de forsvarende danske mestre. Ifølge KSDH’s kilder har midtbanespilleren nemlig indledt dialog om et sommerexit fra sin svenske klub, og der er tre danske klubber, som har vist interesse – heriblandt AGF.

27-årige Mikael Anderson forlod for et år siden AGF for at søge nye eventyr i Allsvenskan-klubben Djurgården, som sluttede på femtepladsen i 2025 og aktuelt indtager rækkens ottendeplads.

I Sverige er det blevet til 22 optrædener, otte mål og tre assists, og selvom kontrakten løber til sommeren 2029, så ønsker han nu at søge nye græsgange.

De græsgange kunne sagtens blive aarhusianske.

Ifølge KSDH’s kilder er Anderson-lejren nemlig i dialog med tre store danske klubber – herunder AGF – og De Hviie skulle være den personlige favorit for den tidligere AGF’er, som har spillet 121 kampe i den hviie trøje. Dog kan økonomien spille ind i forhold til, hvor han ender – og et skifte til en klub i en helt anden liga er ikke udelukket.

Djurgården købte sidste sommer Anderson fri af sin kontrakt for i omegnen af 15 millioner kroner.

Anderson blev født i Reykjavik, men familien flyttede senere til Harlev, hvor han spillede i den lokale klub. I 2009 skiftede han til AGF, hvor han optrådte for ungdomsholdene i fire sæsoner. Herefter kom han til FC Midtjylland i 2013, og i 2016 fik han debut for midtjydernes Superligahold.

Herefter har han både optrådt for Vendsyssel, Excelsior, FCM igen og AGF, inden turen gik til Djurgården.

Kurv0
Der er ingen produkter i kurven!
Fortsæt med at handle