Kevin Yakob efter pragtkamp: – Det her er niveauet, vi sigter efter!
Kevin Yakob leverede en drømmeindsats og var central i AGF’s pragtkamp mod Viborg FF. Med drømmemål, umådelig teknisk kvalitet og nærmest utænkelig kreativitet blev den svensk-irakiske midtbanemaestro hyldet som kampens spiller på Ceres Park Vejlby.
Viborg må efterhånden være en drømmemodstander for Kevin Yakob, og selvom han udemærket ved, at han præsterede med flotte mål, var det stadig en ydmyg Man of the Match der kom ud til KSDH.dk og den fremmødte presse efter dagens kamp.
– Jeg har gode minder mod Viborg. Det er det tredje mål mod dem nu, og alle tre har været ret flotte mål. Det er jeg selvfølgelig glad for, fortalte en tilfreds Yakob.

Tilfredse var hele Ceres Park også med midtbanespilleren, der fik stående klapsalver. Først da han blev skiftet ud, senere da kampen var blevet fløjtet af, og sågar også på vej mod omklædningsrummet, hvor fans også havde mulighed for at se spillerne.
– Først og fremmest betyder det enormt meget med den opbakning. Jeg bliver rørt. Det er ikke første gang, jeg mærker den overvældende støtte fra fansene, roser han de fans der havde trodset vind og vejr, men som han også forkælede med flot fodbold.
– Personligt følte jeg, at jeg havde en god dag. Bolden var min ven og mange af de ting, jeg forsøgte, lykkedes. Da jeg ramte bolden ved det første mål, kunne jeg mærke, at jeg fik et perfekt træf. Jeg havde den perfekte vinkel til at se den svæve op i det lange hjørne. Det var en virkelig fed følelse, smilede Yakob med et blik, der genspillede målet for ham selv.

Udover alt det positive, trak Yakob et tidligt gult kort, hvor han efter blot 18 minutter blev noteret i Lasse Graagaards sorte bog. Det var dog en overkommelig opgave for kreatøren.
– Det var lidt nyt at spille så længe med et gult kort. Jeg arbejder meget i duellerne, så i dag skulle jeg være lidt mere forsigtig. Men generelt følte jeg, det var en god præstation, lød det.
Det var dog ikke nødvendigvis et resultat, der afspejlede kampen, og Kevin Yakob havde også rosende ord til Viborg-mandskabet, men AGF var bare kyniske i dag.
– Viborg er et rigtig godt hold. De spiller godt og finder gode rum, og i perioder syntes jeg faktisk, de var det bedste hold. Vi startede kampen godt, men efter 1-0 følte jeg, at de tog lidt mere kontrol. I dag viste vi kvalitet og hvor effektive, vi kan være. Vi scorer nogle virkelig flotte mål på kort tid. Det er det, et godt hold kan – man kan vinde på forskellige måder, og i dag gjorde vi det gennem effektivitet, konstaterede han.
– Vi respekterer Viborg. De har 17 point i deres seneste syv Superliga-kampe, så hvis man scorer fem mål mod dem, har man gjort det godt. Vi er glade for at vinde 5-2. I løbet af ugen kigger vi på, hvad vi kan gøre bedre, og så ser vi frem mod næste kamp. Det er det her niveau, vi sigter efter. Hver dag arbejder vi hårdt for at blive bedre, fastslog han, sulten efter mere.

Der er altså god energi hos mandskabet, også selvom der kunne sås lidt tvivl hos holdet efter et pointtab mod Fredericia i forrige runde.
– I de seneste kampe har vi følt, at vi har spillet godt, selvom resultaterne ikke altid er gået vores vej. Vi ved, hvad vi gør. Vi ved, vi er et godt hold. Hvis man holder fast i processen og bliver ved med at arbejde, så skal det nok betale sig, sluttede dagens store helt.
AGF er på førstepladsen i Superligaen efter 21 spillerunder og har to point ned til FC Midtjylland på andenpladsen. Næste kamp er mod Vejle Boldklub søndag den 1. marts.
Flere AGF Nyheder
-
BKI Foods A/S forlænger samarbejdet med KSDH.dk -
Tingager bekymrer sig ikke over manglende ledere: Andre kan træde frem -
Efter flot start: Bogere er fast førsteholdsspiller -
Mouhammade Camara: Den ærgerrige forsvarskæmpe har stadig store skridt at træde -
Ny anfører på vej? Processen er i fuld gang på Fredensvang -
Jakob Poulsen før Viborg: – Man skal kunne genkende vores udtryk -
AGF’s returkamp mod Lech Poznan er fastsat -
Video: Den sidste søjle sættes på AGF’s kommende hjemmebane -
Billet-frustration: Tilgodeser AGF de loyale fans i høj nok grad? -
Mads og Marc Rieper satte deres aftryk i AGF: – Der er intet, der slår at løbe ind på Aarhus Stadion