Jakob Poulsen: – Fedt at give fansene en sejr
Jakob Poulsen var en glad mand, da han mødte pressen efter gårsdagens sejr på Ceres Park Vejlby. Også selvom han måtte finde sig i, at få smidt et ølkrus efter sig undervejs i kampen.
Det blev spændende – nogle vil måske endda sige for spændende – da AGF i går jagtede yderligere tre point til Superligasamlingen i bestræbelserne på at holde førstepladsen i rækken.
Med godt en halv time igen af opgøret fik Mark Brink fra FCN rødt kort, og dermed blev hjemmeholdets favoritværdighed pludselig mangedoblet. Men stillingen var 0-0, og det blev den ved med at være helt indtil det 89. minut, hvor indskiftede Frederik Emmery smart lagde kuglen ind bag Andreas Hansen.

Stor forløsning. Stor glæde. Stor fredagsfest.
– Det var jo bare fedt at give dem sejren, når der var så mange mennesker, der dukkede op på en råkold aften, siger Poulsen til KSDH.dk og den øvrige fremmødte presse.
– Det er jo fredag, og der er mulighed for at gå ud og hygge sig, og derfor er det da bare dejligt, at de vil bruge deres fredag aften på at bakke os op – det nyder vi.
8.593 tilskuere havde fundet vej til gårsdagens opgør, hvor der var dømt studiefest og fredagsfølelse på den helt store klinge.
– Vi håber, at de bliver ved. Vi forsøger i hvert fald at gøre vores til, at de bliver ved med at komme, siger AGF-træneren.

Frustrationer kostede en bajer
Da AGF bøvlede med at skabe chancer i perioden efter det røde kort lod en fan på A-tribunen pludselig sine frustrationer gå ud over en fadøl, som blev slynget ned mod banen. Den landede lige foran Jakob Poulsen i det tekniske område, og cheftræneren markerede, at det ikke var okay.
Efter kampen har tilskueren undskyldt overfor den administrerende direktør, Jacob Nielsen, og Jakob Poulsen var egentlig mest ærgerlig over, at øllet gik til spilde, da vi spurgte til situationen.
– Det er jo bare fuldstændig åndssvagt at smide det ud! Men ellers var stemningen jo igen fantastisk, så jeg håber også, ham der kastede ølkruset har fortrudt det, siger Jakob Poulsen.

1-0 sejren over FC Nordsjælland holder AGF på førstepladsen i endnu en spillerunde, idet De Hviie med 30 point ikke kan hentes uanset, hvordan FC Midtjylland på andenpladsen klarer sig mod FC Fredericia i morgen.
Flere AGF Nyheder
-
Lejeaftale på plads: Rekorddyr fornøjelse for AGF -
AGF lancerer nyt ambassadørkorps for gymnasieelever -
AGF kan opleves til dette års Folkemøde på Bornholm -
Kampprogram 2026/2027: Se AGF’s kampe i Grundspillet -
Lyden AGF er klar med den store trupgennemgang og transfersnak sommeren 2026 -
CV om Dalsgaard: – Det er en stor spiller, der nu stopper -
Henrik Dalsgaard stopper karrieren -
Mikael Anderson: – Selvfølgelig vil AGF altid være attraktivt -
Mortensen med afskedshilsen til AGF og Aarhus: – Jeg ankom som en dreng og forlader skuden som en mand -
Optakt til transfervinduet: CV sidder med et stort puslespil