AGF’s nye stadion skal stå klar i 2026 (Grafisk illustration: Team Zaha Hadid)
Byrådet vedtager lokalplan – stadionbyggeriet kan tage form
Aarhus Byråd har her til aften vedtaget lokalplanen for området ved Kongelunden, og arbejdet med det nye stadion kan derfor tage form som planlagt.
Det nye stadion i Kongelunden er den helt store historie i denne tid, og her til aften blev lokalplanen for det nye stadion så vedtaget med 28 ud af 31 stemmer.
Vedtagelsen sker dog ikke uden videre.
I slutningen af november mødte lokalplanen stor modstand – særligt grundet klimapåvirkningen og usikkerhed om budgetterne, men nu er den altså alligevel godkendt.
Dermed kan arbejdet med nedrivningen af det nuværende stadion for alvor starte den 15. januar 2024 – der er nemlig en klagefrist for lokalplanen, som skal overstås, inden arbejdet kan begynde.
Flere AGF Nyheder
-
CV om AGF’s transfervindue: – Kvaliteten af truppen er vigtigere end antallet af spillere -
Niels Frederiksen om CL-lodtrækning: – AGF er en af de hårdeste modstandere, vi kunne møde -
Poulsen om CL-lodtrækning: – Det er inden for mulighederne at gå videre -
AGF trækker Lech Poznan i Champions League-kvalifikationen -
Sommerens transfervindue forlænges -
Hvem kan AGF trække i Champions League-lodtrækningen? -
Patrick Mortensen hædres som æresmedlem af AGF Fanclub Aarhus -
Jens Jønsson træner med på Fredensvang -
AGF forlænger med Mads Hedenstad -
AGF på Folkemødet: Kan De Hviie ende med at sakke bagud?