AGF modtager bøde på 150.000 kroner for pyroteknik
Det blev ikke en decideret fest på banen i Herning, da AGF måtte nøjes med et enkelt point den 3. september. De medrejsende fans fik dog fyret op for en fest på lægterne, der nu koster klubben en stor bøde.
150.000 kroner har Fodboldens Disciplinærinstans idømt både AGF og FC Midtjylland i bøde, da begge fangrupperinger havde taget rigeligt med pyro med til kampen.
102 stk. pyroteknik, hvoraf ca. 50 af disse blev fyret af ved indløb, hvilket medførte at kampen måtte udsættes i halvandet til to minutter. Det var hvad AGF’s hvide fodboldhær formåede at fyre af nede bag det ene mål på MCH Arena d. 3. september.

FC Midtjylland modtager også en bøde på 150.000 kroner for deres brug af 56 stk. pyroteknik, hvoraf fem eller seks af disse var såkaldt kraftigt fyrværkeri.
De store bøder skyldes blandt andet, at begge klubber har været indberettet mange gange før. Begge klubber har nu to uger til at appellere kendelsen til Fodboldens Appelinstans, hvis klubberne ønsker dette.
Flere AGF Nyheder
-
BKI Foods A/S forlænger samarbejdet med KSDH.dk -
Tingager bekymrer sig ikke over manglende ledere: Andre kan træde frem -
Efter flot start: Bogere er fast førsteholdsspiller -
Mouhammade Camara: Den ærgerrige forsvarskæmpe har stadig store skridt at træde -
Ny anfører på vej? Processen er i fuld gang på Fredensvang -
Jakob Poulsen før Viborg: – Man skal kunne genkende vores udtryk -
AGF’s returkamp mod Lech Poznan er fastsat -
Video: Den sidste søjle sættes på AGF’s kommende hjemmebane -
Billet-frustration: Tilgodeser AGF de loyale fans i høj nok grad? -
Mads og Marc Rieper satte deres aftryk i AGF: – Der er intet, der slår at løbe ind på Aarhus Stadion