AGF modtager bøde på 150.000 kroner for pyroteknik
Det blev ikke en decideret fest på banen i Herning, da AGF måtte nøjes med et enkelt point den 3. september. De medrejsende fans fik dog fyret op for en fest på lægterne, der nu koster klubben en stor bøde.
150.000 kroner har Fodboldens Disciplinærinstans idømt både AGF og FC Midtjylland i bøde, da begge fangrupperinger havde taget rigeligt med pyro med til kampen.
102 stk. pyroteknik, hvoraf ca. 50 af disse blev fyret af ved indløb, hvilket medførte at kampen måtte udsættes i halvandet til to minutter. Det var hvad AGF’s hvide fodboldhær formåede at fyre af nede bag det ene mål på MCH Arena d. 3. september.

FC Midtjylland modtager også en bøde på 150.000 kroner for deres brug af 56 stk. pyroteknik, hvoraf fem eller seks af disse var såkaldt kraftigt fyrværkeri.
De store bøder skyldes blandt andet, at begge klubber har været indberettet mange gange før. Begge klubber har nu to uger til at appellere kendelsen til Fodboldens Appelinstans, hvis klubberne ønsker dette.
Flere AGF Nyheder
-
CV om AGF’s transfervindue: – Kvaliteten af truppen er vigtigere end antallet af spillere -
Niels Frederiksen om CL-lodtrækning: – AGF er en af de hårdeste modstandere, vi kunne møde -
Poulsen om CL-lodtrækning: – Det er inden for mulighederne at gå videre -
AGF trækker Lech Poznan i Champions League-kvalifikationen -
Sommerens transfervindue forlænges -
Hvem kan AGF trække i Champions League-lodtrækningen? -
Patrick Mortensen hædres som æresmedlem af AGF Fanclub Aarhus -
Jens Jønsson træner med på Fredensvang -
AGF forlænger med Mads Hedenstad -
AGF på Folkemødet: Kan De Hviie ende med at sakke bagud?