AGF bekræfter farvel til to defensive spillere
Det kommer næppe som en overraskelse, men nu bekræfter AGF, at Per Kristian Bråtveit og Oliver Lund ikke bliver en del af holdet efter sommerferien.
Bråtveit blev tilbage i maj måned meldt færdig i AGF, og nu bekræfter klubben, at nordmanden skal finde nye græsgange.
Han får følgeskab ud af døren af Oliver Lund, som længe har været langt fra spilletid.
To guttermænd rejser videre 👋 Efter sæsonen nu er slut siger vi farvel til Oliver Lund og Per Kristian Bråtveit, der søger nye veje i fodboldkarrieren. Alt det bedste til dem begge 👊 #ksdh #sldk
— AGF (@AGFFodbold) June 7, 2023
De evige backups
Selvom hverken Bråtveit eller Oliver Lund nåede at blive markante profiler på vores bronzemandskab, så takker AGF for spillernes arbejde på Fredensvang.
32-årige Oliver Lund kom til AGF fra OB på en fri transfer i sommeren 2021 og nåede 33 kampe og to assists i sin tid i den hvide trøje. Hans positive træk var især, at han kunne dække mange pladser defensivt, og han gjorde sig både på højre- og venstre back.
Per Kristian Bråtveit blev hentet til klubben fra Vålerenga inden den netop afsluttede sæson, og han kom aldrig i nærheden af spilletid.
Begge spillere forlader klubben, da de har kontraktudløb den 30. juni.
Flere AGF Nyheder
-
Ny hjemmebanetrøje lanceret: En hyldest til Vejlby -
Belgisk og skotsk modstand venter i AGF-opstarten -
Lyden AGF: VM venter… og det gør CV også -
AGF lancerer ny hjemmebanetrøje torsdag den 11. juni -
Farzam Abolhosseini om AGF’s transfervindue: – Kan blive svært at lave det helt store salg -
Transferprofil: Arnstad på blokken i Sporting -
De unge på vej: Hvem skal vi holde øje med fra egne rækker? -
Lejeaftale på plads: Rekorddyr fornøjelse for AGF -
AGF lancerer nyt ambassadørkorps for gymnasieelever -
AGF kan opleves til dette års Folkemøde på Bornholm