Wahlstedt er tilbage: – Det føles godt
Leopold Wahlstedt trænede for første gang længe med resten af holdet i dag på AGF’s træningslejr i Sydspanien.
AGF hentede i sommeren 2024 den dengang 24-årige Leopold Wahlstedt på en lang aftale for i omegnen af 7,5 millioner kroner fra engelske Blackburn Rovers.
Svenskeren havde inden da været en ombejlet herre, og Brøndby IF havde også tidligere haft snøren ude efter keeperen.
Siden er det dog ikke blevet til megen spilletid for Wahlstedt, for Jesper Hansen viste sig fortsat skarp på stregen, og den over 10 år ældre målmand var ikke sådan lige at slå af som førstemålmand.
Da Wahlstedt så endelig fik chancen i en pokalkamp mod VSK Aarhus tilbage i september, så brækkede han anklen tidligt i opgøret. En skade, der har holdt ham ude indtil nu.
Men nu er han endelig tilbage, hvilket selvsagt glæder hovedpersonen.
– Det var første gang, at jeg var med sammen med de andre keepere, og jeg havde en fuld træningssession med målmandsgruppen. Det føles rigtig godt, fortæller Leopold Wahlstedt til AGF’s egne medier.

Han er med resten af truppen på træningslejr i Estepona i Spanien, og her er Kevin Yakob også en del af spillet med bold – dog fortsat uden nærkampe og dueller.
Læs også: Blackburn-reporter om Wahlstedt: – Stort potentiale, men klare udfordringer i luftspillet
Wahlstedt skal nu konkurrere med Jonathan Hutters og Jesper Hansen om spilletiden i AGF-målet. Kristoffer Klaesson, som blev hentet ind, da Wahlstedt blev skadet, er sendt videre til Viking FK.
Wahlstedt har kontrakt med AGF til sommeren 2029.
Flere AGF Nyheder
-
AGF lurer på eftertragtet forsvarsprofil -
AGF med i kapløbet om 15-årig midtbanespiller -
Medie: AGF bejler til Andreas Hansen -
Malmö-sportschef om Jørgensen-salg: Konkurrencen var for hård -
AGF henter Sebastian Jørgensen -
Et mesterhakket match: Slagter-Riget bliver en del af KSDH.dk’s Partnerklub -
Ny hjemmebanetrøje lanceret: En hyldest til Vejlby -
Belgisk og skotsk modstand venter i AGF-opstarten -
Lyden AGF: VM venter… og det gør CV også -
AGF lancerer ny hjemmebanetrøje torsdag den 11. juni