Poulsen: – Medaljesnakken bør parkeres for en stund
AGF har blot vundet en enkelt kamp i mesterskabsspillet – og fået fem sejre i de seneste 20 kampe. Derfor bør medaljesnakken parkeres for nu, mener Nicolai Poulsen.
Uwe Rösler har lidt af en hovedpine. Hans mandskab har ikke smagt sejrens sødme i tilstrækkelig høj grad i 2025, og der er nu seks point op til medaljeskamlen i Superligaen.
Man lagde ellers fint fra landt i år, da Sønderjyske og AaB blev slået med klare cifre, og der var snak i krogene om, at dette måske kunne gå hen og blive et rigtig sjovt forår i Aarhus, nu hvor hverken FCK eller FCM havde ramt en fantomsæson.
Men ak…
Få kampe senere står man med en tom fornemmelse. To 3-1 nederlag i træk har trukket De Hviie langt væk fra toppen, og det ærgrer Nicolai Poulsen.
– Jeg havde håbet på mere. Jeg synes, vi lagde godt ud mod FC Nordsjælland og vinder den kamp, fortæller 6’eren med henvisning til den seneste – og eneste – sejr til AGF i Mesterskabsspillet, som kom den 30. marts.

Herefter er det blevet til et 2-1 nederlag i Brøndby, 1-1 mod FCM, hvorefter Randers vandt 3-1 og FCK altså i går hentede en 3-1 sejr over De Hviie.
– Kig på Midtjylland-kampen, hvor de scorer 15 sekunder, efter vi selv har scoret. Det er jo ikke, fordi vi ikke har været tæt på, men overordnet set mangler vi noget, fortæller Poulsen, der selv fik knap en halv time på banen i gårsdagens dyst i Parken.
Næste opgave for De Hviie er hjemme mod FCK på søndag.
Flere AGF Nyheder
-
AGF lurer på eftertragtet forsvarsprofil -
AGF med i kapløbet om 15-årig midtbanespiller -
Medie: AGF bejler til Andreas Hansen -
Malmö-sportschef om Jørgensen-salg: Konkurrencen var for hård -
AGF henter Sebastian Jørgensen -
Et mesterhakket match: Slagter-Riget bliver en del af KSDH.dk’s Partnerklub -
Ny hjemmebanetrøje lanceret: En hyldest til Vejlby -
Belgisk og skotsk modstand venter i AGF-opstarten -
Lyden AGF: VM venter… og det gør CV også -
AGF lancerer ny hjemmebanetrøje torsdag den 11. juni