Nicolai Poulsen før sæsonstart: – Der er en revanchelyst på hele holdet
Når AGF på søndag løber på banen mod Sønderjyske til sæsonens første Superligakamp, bliver det ikke bare startskuddet på en ny sæson. Det bliver også muligheden for at vaske pletten væk fra afslutningen på sidste sæson.
Det fortalte AGFs-midtbaneanker Nicolai Poulsen til KSDH.dk, der ser frem til at komme i gang med en ny sæson under den nye cheftræner Jakob Poulsen.
– Jeg tager det som en ny sæson, hvor vi kan revanchere den måde, vi sluttede af på. Det er jeg egentlig overbevist om, at vi nok skal komme ud og vise allerede på søndag, at vi ikke var tilfredse med den måde, vi sluttede af på. Der er en revanchelyst i hele truppen, lød det fra Poulsen efter dagens træning.

Gode takter med ny træner
Det er første gang, AGF skal i aktion med den nye cheftræner på sidelinjen i en betydende kamp. Og selvom det altid tager tid at implementere nye idéer, føler midtbanespilleren, at AGF-truppen har taget godt imod de ændringer, han har bragt med sig.
– Jeg synes, vi er begyndt at se idéer, som Jakob er kommet med, og det er jo noget, der tager tid. Men jeg synes, vi er rigtig godt på vej, og jeg håber, vi får mange af de ting at se på søndag.
– Vi har taget det rigtig godt til os alle sammen, og jeg synes, hans idéer stemmer overens med det, vi selv gerne vil, så det ser fornuftigt ud, sagde midtbanegeneralen.
Poulsen fortalte desuden, at nogle af de ting, holdet arbejder med, ikke er helt uvante. Blandt andet, ser det ud til at være en to-mands midtbane der skal tages i brug fra starten af sæsonen – men det bekymrede ikke Polle, da vi spurgte ham ind til det.
– Nå, men det fungerer rigtig fint. Vi gjorde det nogle gange under Uwe, så det er ikke helt fjernt. Jeg har også gjort det tidligere i min karriere, men det er klart, der er nogle nye elementer, som Jakob gerne ser, man gør, så det skal lige under huden. Men udover det, er det ikke de store forandringer, lød det.

Top-6 som første mål
Målet for sæsonen er ifølge Poulsen klart. Først og fremmest handler det om at vinde fodboldkampe og komme med i top-6, som han kalder “det sjove selskab.”
– Vi skal vinde en masse fodboldkampe først og fremmest. Der er jo det delmål med, at komme med i det sjove selskab – top-6 – så det er der, vi skal hen som det første, sagde han og fortsatte:
– Det i sig selv kan blive rigtig svært, for der er mange dygtige hold, så det er klart det første delmål, og så tager vi det derfra. Det bliver en tæt Superliga igen i år, og det bliver de små ting, som afgør det. Vi så det lidt sidste år, og bare det at komme i top-6 kan vise sig at blive utrolig svært, men AGF som klub skal selvfølgelig være der, fastslog han som det sidste.
Søndag gælder det. AGF åbner sæsonen på udebane mod Sønderjyske klokken 16.00.
Her håber Poulsen og resten af holdet at starte med en sejr – og med det samme vise, at AGF vil spille en større rolle i denne sæson, end de gjorde i foråret.
Flere AGF Nyheder
-
Video: Den sidste søjle sættes på AGF’s kommende hjemmebane -
Billet-frustration: Tilgodeser AGF de loyale fans i høj nok grad? -
Mads og Marc Rieper satte deres aftryk i AGF: – Der er intet, der slår at løbe ind på Aarhus Stadion -
AGF satte gryden i kog til årets showkamp -
Blog: Hvem skal lede mesterholdet? -
Blog: Hvad er det vigtigste for AGF i det her transfervindue? -
Showkamp i Ebeltoft: Hele Djursland samles, når AGF kommer på besøg -
Mini-doku følger AGF-fansenes mestersæson: One Day Maybe… -
AGF’s første kamp mod Lech Poznan er fastsat -
Emmery glæder sig “sygt meget” til Champions League-kampe