Ishøj får bøde for baneløbere på Ceres Park
I pokalkampen mellem AGF og Ishøj IF på Ceres Park afbrød to baneløbere begivenheden i 2. halvleg. Ishøj IF tildeles nu en bøde for dette.
AGF vandt 4-0, da Ishøj IF gæstede Ceres Park til Oddset Pokalens 4. runde.
Kampen blev dog ikke afviklet uden dramatik – de knap 2000 tilskuere kunne nemlig observere to personer indtage banen i 2. halvleg med politiske budskaber, indtil vagterne fik dem eskorteret ud.
Det udmønter sig nu i en bøde på 5000 kroner til Ishøj IF.
– Dommeren har indberettet, at der i kampens 63. minut var to baneløbere, der forcerede banehegnet og befandt sig på banen i to minutter, før de blev eskorteret ud af kontrollører, står der i kendelsen.

Årsagen til, at det er Ishøj, der modtager bøden, er, at de regnes for arrangører af kampen, selvom den blev spillet på Ceres Park.
– Divisionsforeningen har oplyst Fodboldens Disciplinærinstans, at Ishøj IF, som hjemmehold, anses som arrengerende klub i henhold til cirkulære om orden og sikkerhed på stadion.
Flere AGF Nyheder
-
AGF lurer på eftertragtet forsvarsprofil -
AGF med i kapløbet om 15-årig midtbanespiller -
Medie: AGF bejler til Andreas Hansen -
Malmö-sportschef om Jørgensen-salg: Konkurrencen var for hård -
AGF henter Sebastian Jørgensen -
Et mesterhakket match: Slagter-Riget bliver en del af KSDH.dk’s Partnerklub -
Ny hjemmebanetrøje lanceret: En hyldest til Vejlby -
Belgisk og skotsk modstand venter i AGF-opstarten -
Lyden AGF: VM venter… og det gør CV også -
AGF lancerer ny hjemmebanetrøje torsdag den 11. juni