Grønbæk kan være på vej til MLS – og det vil skæppe i AGF-kassen
Albert Grønbæk rygtes både til Lille, Leicester, Napoli og Galatasaray – nu melder Nettavisen dog, at en MLS-klub ser ud til at føre i kapløbet om danskerens underskrift.
AGF solgte i sommeren 2022 Albert Grønbæk til Bodø/Glimt for 25 millioner kroner, mens forlydenderne gik på, at en række bonusser samt en videresalgsklausul var en del af aftalen.
Derfor er det interessant, set med AGF-øjne, at en stor amerikansk klub nu har meldt sig i kapløbet om Grønbæks underskrift.
Ifølge Nettavisen er Charlotte FC, som er placeret som nummer 19 ud af 29 hold i dette års MLS, således klar til at betale i omegnen af 60 millioner kroner for midtbanespilleren.
Successæson kan ende i storsalg
Bodø/Glimt har gang i en stor sæson, hvor mesterskabet er sikret, en pokalfinale venter, mens holdet også deltager i Conference League. Her har særligt Albert Grønbæk og Pemi Moumbagna imponeret, hvilket nu giver udslag i den stigende interesse for et køb.
Den 22-årige tidligere AGF’er har spillet 66 kampe med 20 mål og 11 assists til følge i sin tid i norsk fodbold.
Rygterne går på, at AGF fik en videresalgsklausul på minimum 20 % forhandlet ind, da Grønbæk i sin tid skiftede fra AGF til Bodø/Glimt, og der kan derfor ligge en god sum penge og vente for De Hviie, såfremt et norsk storsalg bliver realiseret.
Flere AGF Nyheder
-
Patrick Mortensen hædres som æresmedlem af AGF Fanclub Aarhus -
Jens Jønsson træner med på Fredensvang -
AGF forlænger med Mads Hedenstad -
AGF på Folkemødet: Kan De Hviie ende med at sakke bagud? -
Sebastian Jørgensen: – Vi har gang i et pissefedt projekt -
AGF lurer på eftertragtet forsvarsprofil -
AGF med i kapløbet om 15-årig midtbanespiller -
Medie: AGF bejler til Andreas Hansen -
Malmö-sportschef om Jørgensen-salg: Konkurrencen var for hård -
AGF henter Sebastian Jørgensen