Anderson: – En god søndag
Mikael Anderson kom på tavlen i dag, og han glædede sig efterfølgende over holdets udtryk og konkurrencen internt.
AGF kom flyvende fra start i Superligaåret 2025, da det i dag blev til en 4-1 sejr over Sønderjyske i Haderslev. Mikael Anderson scorede en enkelt, mens Patrick Mortensen leverede et hattrick, og efter de 90 minutter kunne jublen bryde løs.
Tre point til Aarhus, som luner i en tæt tabel. De Hviie indtager i skrivende stund ligaens tredjeplads.
– Det er en god søndag, må man sige, siger Mikael Anderson til TV2 Sport X.
– Vi tager en kamp ad gangen. Vi har fem finaler, og så må vi se hvor det binger os hen, men det var en god start at vinde den her kamp . En svær kamp, men vigtigt med tre point, siger den islandske midtbanespiller.

Han havde i dag selskab af Kristian Arnstad på midten, mens Youssouph Badji havde fået en startplads i angrebet. Et udtryk for, at konkurrencen i truppen er øget, ifølge Anderson.
– Vi har en stor og bred trup, vi har mange der presser sig på, og det er kvalitetsspillere vi sætter af, så det er sundt. Vi sætter kvalitetsspillere ind, som gør en forske. Vi er her alle for at vinde, og det hjælper konkurrencen til, så jeg er glad for, at det lykkedes i dag, siger Mikael Anderson.
Den 26-årige midtbanespillere scorede i dag sit tredje mål i sæsonen. I alt er det blevet til 15 scoringer siden ankomsten til AGF i sommeren 2021.
Flere AGF Nyheder
-
Video: Den sidste søjle sættes på AGF’s kommende hjemmebane -
Billet-frustration: Tilgodeser AGF de loyale fans i høj nok grad? -
Mads og Marc Rieper satte deres aftryk i AGF: – Der er intet, der slår at løbe ind på Aarhus Stadion -
AGF satte gryden i kog til årets showkamp -
Blog: Hvem skal lede mesterholdet? -
Blog: Hvad er det vigtigste for AGF i det her transfervindue? -
Showkamp i Ebeltoft: Hele Djursland samles, når AGF kommer på besøg -
Mini-doku følger AGF-fansenes mestersæson: One Day Maybe… -
AGF’s første kamp mod Lech Poznan er fastsat -
Emmery glæder sig “sygt meget” til Champions League-kampe