AGF-fans tilbageholdes ved slutfløjt på søndag
Københavns Vestegns Politi oplyser i en pressemeddelelse, at udefans på Brøndby Stadion tilbageholdes i maks en time for at sikre ro og orden efter søndagens kamp.
Det kan blive himmel eller helvede for Brøndby IF på søndag.
AGF drager til Vestegnen for at sætte en kæp i hjulet på de blå-gules mesterskabsdrømme, og i den forbindelse er der taget særlige sikkerhedsmæssige forholdsregler.
Københavns Vestegns Politi har således besluttet at pålægge Brøndby IF at tilbageholde fans af udeholdet AGF i en periode efter superligakampen på Brøndby Stadion.

Årsagen til tilbageholdelsen er, at kampen klassificeres som en højrisikokamp, hvor risikoen for uroligheder vurderes at være højere end ved andre kampe.
– Mesterskabet bliver afgjort på søndag, og vi ved, at mange fodboldfans har følelserne uden på trøjen, men det ændrer ikke på, at det skal være en hyggelig og festlig fornøjelse at gå til fodboldkamp for alle. For at undgå sammenstød og uroligheder mellem ude- og hjemmefans har vi besluttet at anvende muligheden for at tilbageholde udebanefans, siger politiinspektør Tenna Wilbert, Københavns Vestegns Politi i en pressemeddelelse og fortsætter:
– Vi er meget bevidste om, at dette påbud bliver givet ganske tæt på kampen på søndag, men vi håber på fansenes forståelse, da det har været en dynamisk Superliga-sæson, slutter Tenna Wilbert.
Kampen fløjtes i gang klokken 17 på søndag, og der er stadig billetter at få til awayafsnittet.
Flere AGF Nyheder
-
Lyden AGF: VM venter… og det gør CV også -
AGF lancerer ny hjemmebanetrøje torsdag den 11. juni -
Farzam Abolhosseini om AGF’s transfervindue: – Kan blive svært at lave det helt store salg -
Transferprofil: Arnstad på blokken i Sporting -
De unge på vej: Hvem skal vi holde øje med fra egne rækker? -
Lejeaftale på plads: Rekorddyr fornøjelse for AGF -
AGF lancerer nyt ambassadørkorps for gymnasieelever -
AGF kan opleves til dette års Folkemøde på Bornholm -
Kampprogram 2026/2027: Se AGF’s kampe i Grundspillet -
Lyden AGF er klar med den store trupgennemgang og transfersnak sommeren 2026