AGF får stor bøde og betinget tilskuerstraf efter pokalfinalepyro
Pokalfinalenederlaget bliver dyrt for AGF. Ikke kun på grund af den sportslige nedtur, men også på grund af tilskueradfærd.
Den 9. maj udviklede sig til en hård dag for De Hviie. Ikke bare blev det til et 1-0 nederlag i Parken – nu har Fodboldens Disciplinærinstans også tildelt klubben en bøde på 250.000 kroner og en betinget tilskuerstraf som følge af anvendelsen af pyroteknik under pokalfinalen.
Kampens dommer, Mikkel Redder, har indberettet, at der ad tre omgange blev afbrændt i alt 120 stk. pyroteknik i AGF’s tilskuerafsnit og herudover et raketrør, som blev affyret ind over banen. Dommeren har også indberettet at den pyroteknik, som blev afbrændt i AGF’s tilskuerafsnit i to sekvenser, medførte spilstop på henholdsvis 2 minutter og 25 sekunder og 1 minut og 30 sekunder.

Den samlede bøde løber op i 250.000 kroner, mens en betinget tilskuerstraf er tilføjet.
Det er 11. gang, at AGF indberettes i relation til overtrædelse af cirkulære om sikkerhed og orden på stadion i de seneste 12 måneder.

Silkeborg IF er også blevet indberettet for brug af 40 stk. pyroteknik. De har modtaget en bøde på 45.000 kroner.
Flere AGF Nyheder
-
CV om AGF’s transfervindue: – Kvaliteten af truppen er vigtigere end antallet af spillere -
Niels Frederiksen om CL-lodtrækning: – AGF er en af de hårdeste modstandere, vi kunne møde -
Poulsen om CL-lodtrækning: – Det er inden for mulighederne at gå videre -
AGF trækker Lech Poznan i Champions League-kvalifikationen -
Sommerens transfervindue forlænges -
Hvem kan AGF trække i Champions League-lodtrækningen? -
Patrick Mortensen hædres som æresmedlem af AGF Fanclub Aarhus -
Jens Jønsson træner med på Fredensvang -
AGF forlænger med Mads Hedenstad -
AGF på Folkemødet: Kan De Hviie ende med at sakke bagud?