Kamptråd: Horsens - AGF (27.2.18)

KSDH.dks billede

Det sner i det østjyske i dag, og det giver problemer med banen i Horsens. Tager du turen til Horsens for at se kampen, eller bliver den snuppet hjemme i varmen foran fjernsynet?

Uanset hvor du ser kampen i aften, er du velkommen til at byde ind med reaktioner før, under og efter kampen i denne kamptråd for Horsens vs AGF d. 27. februar 2018.

KSDH.dks billede

Winthers billede

Det blev til fire kampe i traek uden maal imod ...men desvaerre var der lige lidt tillaegstid ogsaa. Putros var opsat paa at Horsens ikke skulle snydes paa den konto med et par hurtige advarsler for tidsudtraek til AGF-spillere (altsaa mod holdet der gerne bruger et halvt minut paa et indkast), men det skal ikke vaere nogen undskyldning for hele anden halvleg sad man bare og ventede paa udligningen. Her blev bolden bare sparket planloest fremad, naar det overhovedet lykkedes med en clearing, men den blev konsekvent erobret af en Horsens-spiller. Men det holdt naesten, saa det er alligevel bittert.

Overordnet set synes jeg det var godkendt under svaere betingelser, isaer i foerste halvleg hvor man stadig kunne se lidt af banen, og Kaastrup gjorde en lovende figur som det der aabenbart var yngste starter for AGF i den bedste raekke. Vi skulle have scoret paa enkelt mere af de chancer vi trods alt ogsaa selv skabte og det viser meget godt at offensiven mangler en del i oejeblikket. Der var selvfoelgelig ogsaa lige et straffe, men havde Amini scoret paa den taenker jeg at den efterfoelgende chance til Stage ikke var opstaaet.

Set over de foerste fire kampe i foraaret staar vi pludselg ganske godt i forsvaret for modstanderne har ikke kreeret ret mange chancer, heller ikke i de perioder hvor vi har haft svaert ved selv at spille den rundt. Det er et defensivt fundament, der boer kunne holde os fri af nedrykning og saa maa vi se om der kan laegges nok paa offensiven til ogsaa at komme med i EL-playoff.

De naeste kampe bliver mod nogle af de hold der er staerkere paa papiret og ikke som Horsens kan ligge og lege underdogs hele saesonen, saa det bliver spaendende at se hvordan defensiven holder der.

---

Og dermed det foerste brugerdebatindlaeg paa KSDH :)

KSDH.dks billede

Svar til Winther i indlæg #3

Og dermed det foerste brugerdebatindlaeg paa KSDH :)

Kvalitet! :) Velkommen til KSDH forummet, Winther!

Mustafa Spelmanns billede

Set over de første 4 kampe i "foråret" er der sket markante forbedringer i forsvaret. 1 mål imod i 4 kampe er rigtig godt. 

Det bliver spændende at se, hvem DN foretrækker på toppen sammen med Sana. Bundu, Junker, Pusic? I mit agf-hjerte er der endnu ikke plads til Pusic. Jeg har store forventninger til Junker i topform. Bundu gjorde det godt på fløjen mod Lyngby, kom frem til dobbelt så meget som Ankersen sandsynligvis kunne komme til. 

De næste 3 kampe bliver svære, men med de gode takter i forsvaret kan jeg se ca. 4 point komme ind på kontoen. Gør vi det så godt at vi får 6 point ender vi sandsynligvis på 8-9 hvilket ville være smadder godt. Med de 4 point bliver det sandsynligvis 10-11 pladsen.

KristofferMundus billede

Enig i forhold til Junker. Håber han kan holde sig skadesfri og få flere kampe i træk. Tænker han vil kunne lave en "Aron" hvis han får tilliden. Jeg vil ikke afskrive Ankersen, især da han har vist sig god til at hjælpe backen i defensiven. Ville dog gerne have set ham på højre fløj mod Horsens nu når Spelman havde karantæne. Spørgsmålet om start '11 er et puslespil, især på midtbanen. Stor ros til Stages kamp mod Horsens. 

Mine forventninger til holdet i denne sæson har hele tiden været 7-9 pladsen, med håb om top 6 i næste sæson. Men glæder mig over opstarten her i foråret på mange fronter. Ungdomsarbejdet, stabilitet i præstationerne på førsteholdet. God stemning og koldt vand i blodet.