Kamptråd: AGF - FCK (4.3.18)

KSDH.dks billede

AGF tager imod Football Club København søndag d. 4. marts kl. 16.00, og selv om det ser sort ud, lever håbet om Top 6 trods alt endnu for De Hvide.

Det kræver naturligvis først og fremmest en sejr over FCK, og muligheden skal selvfølgelig søges, omend det ser svært ud. Får OB tre point på tværs af de sidste tre kampe, er løbet nemlig kørt for AGF.

Miraklernes tid er ikke forbi endnu, og tre point mod FCK vil under alle omstændigheder lune inden det formentlig ventende nedrykningsslutspil, hvor AGF selvfølgelig også har chancen for at spille sig i Europa med en 7. plads. Skulle AGF komme med som det tynde øl i Top 6, vil vejen til Europa formentlig være lukket allerede inden starten på grundspillet, da 5. og 6. pladsen som bekendt ikke kommer i Europa næste år.

Hvordan håber du David Nielsen stiller op mod FCK, og hvilke forventninger har du til kampen?

Læs også:  AGF mindes Bruno Jensen på søndag

Tråden fungerer som oplæg til debat om AGF - FCK både før, under og efter kampen.

Husk også, at der er Fælles Prematch for alle AGF-fans på Butler Bar.

God kamp på Ceres Park og KSDH!

Captain Hindsights billede

Af principielle grunde, er jeg i udgangspunkt ikke så meget for at kommentere på kampe før de er spillet. Dog kan jeg godt komme med mine forventninger til kampen.

Jeg forventer en disciplineret indsats fra drengene på grønsværen, hvor fokus vil være en god defensiv. Jeg forventer af vi ser David Nielsen med en taktik og plan for dagen, hvor vi skal være hurtige, dygtige og effektive på omstillingerne ud fra et defensivt udgangspunkt. Vi skal med andre ord, håbe på at vores angribere udnytter de få chancer og kontramuligheder der måtte opstå i løbet af kampen.

AGF er selvfølgelig underdogs og en sejr ligger ikke ligefrem i kortene, men så længe vi kan holde nullet, så er bolden rund og alt kan ske. Jeg er dog yderst pessimistisk i forhold til vores chancer, mod et FCK-mandskab som efter klubbens måske nok største spillemæssige krise nogensinde er begyndt at få vind i sejlene igen.

Jønnes billede

FCK er desværre tilbage i noget der ligner deres gamle form, så det er en svær kamp at bevare optimismen til, som ellers burde være til stede efter fire kampe uden nederlag.

"Håbet om Top 6" blev for mit vedkommende afskrevet med Horsens sene udligning, så det handler om at polstre pointkontoen til puljespillet. Kunne være fedt at spille om 7. pladsen fremfor at spille nedrykningskampe, som mine nerver ikke havde det for godt med sidste forår.

Så 1 point kan godt bruges hvis det kan stjæles fra et hold som FCK.

Lad os bare tage en 0-0 mere :-)